FAQ - Vragen

Bestellen & Betalen

Hoe kan ik een sieraad bestellen?

In de webshop kun je een sieraad selecteren en toevoegen aan je winkelwagen. Volg daarna de stappen om je bestelling af te ronden en te betalen.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Je kan betalen via iDeal, creditcard, of achteraf via Klarna. 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Helaas, we zijn een webshop en hebben geen fysieke winkellocatie. 

Verzenden jullie ook buiten NL?

Helaas, we zijn een kleinschalige webshop en verzorgen alleen verzendingen binnen NL. 

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten worden berekend aan de hand van pakketgrootte. Verzending gaat via PostNL. 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd varieert, afhankelijk van de voorraden. Omdat we de bijoux met de hand maken, kan het zijn dat levering iets langer duurt. We streven ernaar om binnen 2 werkdagen je bestelling te versturen. Daarna is het afhankelijk van hoe snel de verzending van PostNL verloopt. Bestel dus op tijd als je zeker wil zijn van tijdige levering!

Kan ik mijn bestelling volgen?

Na verzending van je bestelling ontvang je een track & trace code, waarmee je de status van je bestelling kunt volgen.

Wat als ik niet tevreden ben met mijn bestelling?

Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier. Dan kijken we samen naar een gepaste oplossing. Raadpleeg ook ons retourbeleid. 

Sieraden & Materialen

Van welke materialen zijn de sieraden gemaakt?

De armbandjes zijn gemaakt met 14 kt vergulde messing kralen, glaskralen en 14 kt of 18 kt vergulde bedeltjes. 

Zijn de armbandjes nikkelvrij? 

Allergieën of reacties op de huid: de meeste mensen zullen geen allergie ondervinden. Onze armbandjes zijn nikkelvrij, 14 kt goud verguld over basismateriaal; in een enkel uitzonderlijk geval kan er toch huiduitslag of verkleuring op de huid optreden als het goudlaagje is versleten. Slijtage komt door de zuurgraad van de huid, zweten, parfum en lotions. Het basismateriaal (messing) kan reageren op de huid als het vergulde laagje is versleten bij mensen die daar gevoelig voor zijn. 

Geven jullie garantie op de sieraden?

Bij normaal en zorgvuldig gebruik blijven de armbandjes mooi. Echter, je kan niet voorkomen dat na verloop van tijd het vergulde laagje dof wordt of slijt. Neem onze gouden tips in acht: 

  • Vermijd contact met water en chemicaliën.
  • Doe je armbandjes af voordat je gaat douchen, zwemmen, sporten of schoonmaken.
  • Water, zeep, chloor, lotions, parfums en haarlak kunnen het vergulde laagje aantasten en dof maken. 
  • Doe de armbandjes voorzichtig af en trek er niet onnodig hard aan; dit voorkomt dat het sterke elastiek toch knapt. 

Vertoont je armbandje ondanks onze gouden tips binnen 14 dagen toch gebreken? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier. Dan kijken we naar een gepaste oplossing. Hou je je aankoopbewijs dan even bij de hand? 

Hoe kan ik mijn sieraad het beste onderhouden?

Vergulde sieraden zijn prachtig, maar het dunne laagje goud kan gevoelig zijn voor slijtage. Met de juiste zorg blijven vergulde sieraden langer glanzen.
Neem onze gouden tips in acht: 

  • Vermijd contact met water en chemicaliën.
  • Doe je armbandjes af voordat je gaat douchen, zwemmen, sporten of schoonmaken.
  • Water, zeep, chloor, lotions, parfums en haarlak kunnen het vergulde laagje aantasten en dof maken. 
  • Doe de armbandjes voorzichtig af en trek er niet onnodig hard aan; dit voorkomt dat het sterke elastiek toch knapt. 

Welke maat zijn de armbandjes?

De armbandjes worden standaard in polsmaat 17cm gemaakt op sterk elastiek. Ze rekken dus nog een eindje mee als je pols iets groter is. Heb je een ander maat nodig? Stuur dan even een bericht via het contactformulier. We maken dan kosteloos een andere maat voor je. 

Overige vragen

Hebben jullie ook cadeaubonnen?

Helaas hebben we op dit moment nog geen cadeaubonnen. Je kan iemand wel verwijzen naar onze website of zelf een leuk kadootje uitkiezen. 

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Heb je een vraag of opmerking? Vul dan ons contactformulier in. We komen dan zo snel mogelijk bij je terug!

Klachtenregeling

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken via ons contactformulier. Dan kijken we samen naar een oplossing.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.